Abonneren  Inloggen

Overname Mailweb.nl door Vogelaar: ‘Een breder palet aan diensten’

9 april 2024

Vogelaar B.V. neemt direct-mailspecialist Mailweb.nl uit Zoetermeer over, zo heeft het familiebedrijf uit IJsselstein bekendgemaakt. Mailweb.nl is ruim 25 jaar actief in de postindustrie en zal blijven voortbestaan onder de vleugels van Vogelaar.

Vogelaar is landelijke actief op het gebied van print &mail, (web)fulfilment en promotionele acties. Directeur/eigenaar Mark Bonenkamp van Vogelaar is enthousiast over de overname van de branchegenoot. ‘We werken al langere tijd samen en hebben een lange historie op het gebied van DM productie, printen, sealen en (web)fulfilment. De activiteiten van beide ondernemingen versterken elkaar, voornamelijk op het gebied van innovatie.’

Het betreft een volledige overname, waarbij Jeroen Balke en de medewerkers van Mailweb.nl verbonden blijven aan de combinatie. ‘De overname biedt nieuwe kansen voor bestaande en nieuwe relaties van beide bedrijven, er is veel synergie, de continuïteit en schaalgrootte van Mailweb.nl zullen worden verbeterd’, zegt Jeroen Balke van Mailweb.nl op LinkedIn over de overname.

Een breder palet aan diensten

De overname maakt het volgens Mark Bonenkamp mogelijk een breder palet aan diensten aan te bieden en biedt kansen op het gebied van o.a. innovatie en personalisatie. ‘Mailweb.nl is altijd zeer vooruitstrevend en innovatief gebleken op het gebied van automatisering, onder meer wat betreft de mogelijkheden van AI, die het perspectief van de postmarkt zullen veranderen.’

Dit betekent dat klanten van Vogelaar binnenkort gebruik kunnen maken van nieuwe online tools, zoals bijvoorbeeld het schrijven van teksten en genereren van beelden met AI. ‘De tooling om beelden te genereren bestaat al, maar de kwaliteit ervan is nog niet altijd even hoog. De ontwikkelingen op dat gebied gaan steeds sneller en we hopen deze optie binnen 1 à 2 maanden aan onze klanten te kunnen aanbieden’, aldus Bonenkamp.

Tone of voice per adres aanpassen

Daarnaast is er een tool ontwikkeld waarmee de tone of voice van mailings per adres kan worden aangepast. Uit data-analyse is bepaald welke communicatiestijl op welk adres het best werkt. De teksten van mailings kunnen vervolgens door AI in vier verschillende communicatiestijlen worden omgezet. Ook wordt er software voor het online inplannen en printen van direct mail uitgerold.

‘We willen deze tools in de toekomst als whitelabel gaan aanbieden aan andere partijen’, zo zegt Bonenkamp. Op verdere plannen wil hij nog niet vooruitlopen. ‘Laten we dit eerst maar eens goed in de markt zetten!’


Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief