Drupa 2024: wat is er nog meer naast 1620 stands?
Naast een enorm aanbod aan informatie en demo’s op de 1620 stands op Drupa 2024, kent deze grafische- en verpakkingsvakbeurs ook een omvangrijke inhoudelijke programmering.
Drupa Cube - Conferentieprogramma | Hal 6, stand F03
Hoe pas je “Print” in het digitale tijdperk optimaal toe? Hoe bereken je de ecologische voetafdruk van je product, proces of onderneming? En hoe leg je aan klanten uit dat printcommunicatie helemaal niet minder duurzaam is dan digitale communicatie? Dat wordt onder meer besproken in de Drupa Cube. Ruim vijftig sessies met inspiratie en expertise, van de toekomst van verpakkingsdruk tot tips voor het vergroten van zakelijk succes. Een speciale vermelding verdient Rory Sutherland. De marketinggoeroe van het Britse bureau Ogilvy houdt een presentatie over de waarde van print in het digitale tijdperk: ‘Print is duurder dan pixels, en daarom werkt print zo goed!’
Touchpoint Sustainability | Hal 14, stand D60
Hier laten fabrikanten, spelers uit de industrie, merken en gebruikers samen in presentaties en oplossingen zien hoe duurzame verandering werkelijkheid wordt. Denk hierbij aan het toewerken naar gesloten grondstof en materiaalkringlopen, energie en CO2besparing in de productie, enzovoort.
Touchpoint Packaging | Hal 3, stand B31
Het Touchpoint Packaging belicht visionaire, intelligente verpakkingsoplossingen en brengt merkeigenaren samen met ontwerpers, printserviceproviders en converters. De betrokkenheid van studenten en jong talent bij partnerprojecten van exposanten belooft unieke oplossingen voor vouwkartonnen dozen, etiketten, flexibele verpakkingen en golfkarton. Daarnaast zijn er op deze plek discussiefora over wereldwijde megatrends en hun impact op de verpakkingsindustrie. Ook relevante nieuwe wet en regelgeving komt aan bod.
Drupa Next Age (DNA): Meet the start-ups! | Hal 7, stand 09
Grote ideeën, klein budget: voor veel jonge bedrijven is het lastig om de juiste contacten te leggen en hun fascinerende nieuwe oplossingen op de markt te brengen. In Drupa Next Age (DNA) kunnen nieuwkomers, jong talent, start-ups en gevestigde bedrijven op een gelijk speelveld netwerken, passende partners voor samenwerking vinden en vernieuwende zakelijke ideeën uitwisselen. Voor sommige deelnemers is dit de eerste kans ooit om hun bedrijven te presenteren aan een internationaal publiek van experts.
Het volledige programma is hier te bekijken.
Tekst: Wim Danhof | Foto: Messe Düsseldorf - C. Tillmann