
Canon viert tien jaar losblad inkjet op Hunkeler Innovationdays 2025
Canon keert terug naar de Hunkeler Innovationdays 2025 (24-27 februari, Luzern) met het thema ‘The Power to Move’. Het bedrijf presenteert de nieuwste ontwikkelingen in high-performance digitaal printen en viert een decennium aan innovatie op het gebied van losblad inkjet-productieprinters.
In 2015 introduceerde Canon de VarioPrint i300, waarmee het een nieuwe standaard zette in de markt. Inmiddels heeft het bedrijf wereldwijd meer dan 700 losblad inkjetprinters geïnstalleerd. Op de vakbeurs over print en nabewerking toont Canon hoe haar technologieën, services en end-to-end workflows integreren met de systemen van klanten en partners.
Diverse oplossingen werkend te zien
Bezoekers kunnen op de Canon-stand in Hal 2 diverse oplossingen in actie zien. Een primeur is de ProStream 2000-serie van rotatieve inkjet-productieprinters, die kunnen printen op standaard gecoate en ongecoate offsetmedia en op voor inkjet geoptimaliseerde media van 28 tot 150 g/m2. Live op de beurs zal de ProStream 2133 een reeks hoogwaardige toepassingen printen met snelheden tot 133 m./minuut, waaronder verschillende brochures in kleine oplages met uiteenlopende formaten, direct mail, ansichtkaarten en kalenders.

De varioPRINT iX3200 maakt zijn showdebuut in een inline-configuratie met de Horizon iCE StitchLiner Mark V, waarmee hoogwaardige brochures met nauwkeurige ril- en vouwkwaliteit worden geproduceerd. Daarnaast presenteert Canon de nieuwe varioPRINT iX1700 - zie openingsbeeld - voor volumes tot 1,5 miljoen A4-beelden per maand en de zware B2-printer varioPRESS iV7, geschikt voor 4,5 miljoen B2-beelden per maand.
Naast technologie demonstreert Canon ook workflow-integraties, waaronder de PRISMA-software die productieprocessen optimaliseert. Live op de beurs worden kalenders en brochures geproduceerd, met afwerking via partners als Müller Martini en Hunkeler.

Jennifer Kolloczek, Senior Director Marketing & Innovation bij Canon EMEA, benadrukt de betekenis van HID 2025: ‘Dit evenement biedt ons de kans om samen met klanten en partners te laten zien hoe onze inkjetoplossingen printbedrijven helpen groeien en innoveren.’ Johann Schmidbauer, Director Marketing & Innovation Commercial Print, voegt toe: ‘Het beursmotto “CONNECT” weerspiegelt onze focus op technologische integratie en samenwerking.’
Openingsbeeld boven: Canon presenteert op de Hunkeler Innovationdays 2025 onder meer de nieuwe varioPRINT iX1700, bestemd voor volumes tot 1,5 miljoen A4-beelden per maand.
Wekelijks het laatste nieuws in je inbox met de PRINTmatters nieuwsbrief